رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله استان دیدار کرد 

17:34 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۵۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله استان دیدار کرد 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار با اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله کردستان اظهار داشت: گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق بوده و از کلی گویی اجتناب شود. 

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام حسینی در دیدار با اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله کردستان که در محل حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، مطالبه گری را نوعی نظارت مردمی دانست و تاکید کرد: موضوع نظارت‌های مردمی در آموزه‌های دینی و فرامین حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد که بالاترین شکل آن را می‌توان در عهدنامه مالک اشتر ملاحظه کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار با اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله کردستان اظهار کرد: گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق بوده و از کلی گویی اجتناب شود. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک عملکرد برای تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور باید خروجی و نتیجه باشد. 

وی خطاب به اعضای مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله استان بیان کرد: در جمع آوری اطلاعات حتما وظایف قوای سه گانه و دستگاه‌ها را تفکیک کنید و برای ارجاع یک موضوع و صحت و سقم آن، ابتدائا آن را توسط اعضای خود مورد بررسی و مشورت قرار دهید و سپس به دستگاه یا ارگان مربوطه ارجاع دهید. 

حجت الاسلام حسینی بر لزوم تفکیک مطالبات ملی و استانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در مطالبه گری ملاحظات شرعی و قانونی و همچنین مصالح نظام را درنظر گرفته و از کلی گویی اجتناب ورزیده و لزوما مستند و عالمانه نقد و مطالبه گری کنید. 

وی همچنین بر آمادگی معاونت منابع انسانی دادگستری استان کردستان برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای این مجمع خبر داد. 

در این جلسه، حامد امیریان دبیر مطالبه گران استان گزارشی از ساختار تشکیلاتی مجمع مطالبه گران قرارگاه بقیه الله کردستان ارائه داد و گفت: در مدت یک سال از تشکیل این مجمع تاکنون، ۵۰۰ جوان انقلابی دغدغه‌مند در کل استان شناسایی شده و در کار گروه‌های تخصصی شهرستان‌ها به کار گیری شده اند. 

وی افزود: طی سال گذشته ۱۴۷ عملیات مطالبه گری در استان انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *